Terug naar overzicht

Solliciteren bij Advizo: zo gaat dat - Deel 2: van baan tot overname

In het vorige deel over solliciteren bij Advizo hebben we het gehad over het sollicitatieproces totdat je een baan hebt. Stel: het is allemaal gelukt en je bent aangenomen voor een baan in de jeugdzorg, wat kun je daarna van ons verwachten? En wanneer hebben we dan contact? Dat vertellen we je hier!

 

 

Vast aanspreekpunt

Wel zo prettig: de HR-adviseur met wie je het eerste gesprek hebt gehad, blijft je vaste aanspreekpunt. Gedurende de detacheringsperiode houdt diegene contact met jou. We vinden het altijd fijn om te weten hoe het met je gaat en waarin we jou eventueel kunnen ondersteunen. Daarnaast staat onze backoffice voor je klaar voor alle inhoudelijke vragen over urenregistratie en verloning.

Inwerkprogramma

Hoe zit dat dan met inwerken? We vinden het natuurlijk heel belangrijk dat jij goed wordt ingewerkt met alle ins en outs van de werkvloer. Wat het inwerkprogramma precies inhoudt, hangt altijd af van de organisatie waar je komt te werken. Het grootste gedeelte van het inwerkproces vindt dan ook plaats bij de opdrachtgever zelf. Wij stemmen onze coaching hierop af, maar we hebben wel een aantal vaste contactmomenten met jou.


Van baan tot overname: het contact met Advizo

Dit zijn de vaste contactmomenten, die we met iedere kandidaat plannen:

  1. Voor de eerste werkdag nemen we altijd even contact met je op om je succes te wensen. Misschien heb je nog vragen, die kun je op dat moment ook stellen. Moet je bepaalde zaken vooraf nog in orde hebben (zoals de SKJ-registratie), dan begeleiden wij daar ook bij.
  2. Na de eerste week bellen we je nog even om te vragen hoe het is gegaan.
  3. Ook na de eerste maand is er weer even contact.
  4. Daarna neemt de frequentie vaak iets af en is er contact om de 2 maanden, dus na 3 maanden / 5 maanden / 7 maanden in dienst
  5. Na de 7 maanden in dienst komt de overname van de opdrachtgever steeds dichterbij. Vaak hoor je zelf al van de opdrachtgever of je wel of niet wordt overgenomen, maar anders gaan we hier achteraan voor je.
  6. Is de opdrachtgever tevreden over je en mag je daar blijven werken? Dan word je na 9 maanden* overgenomen. Dit betekent dat we het contact met Advizo afsluiten, door middel van een exitgesprek. Hierin kun je aangeven hoe je het sollicitatieproces en de detacheringsperiode bij Advizo hebt ervaren, en is er alle ruimte om je feedback geven.

*wanneer een detachering korter duurt, passen we de contactmomenten hier natuurlijk op aan

Contact en coaching afgestemd op jouw behoefte

Is het nodig om vaker contact te hebben, dan houden we hier rekening mee. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je wat meer behoefte hebt aan coaching; geef dat dan vooral aan. Iedereen is anders en jouw behoefte is hierin leidend.

Na overname is er altijd nog ruimte voor contact. De deur bij Advizo blijft altijd open staan! 


Kwartaalbijeenkomst SKJ

Naast bovenstaande standaard contactmomenten organiseren wij ook kwartaalbijeenkomsten met SKJ-geregistreerde trainingen. Zo’n bijeenkomst is naast een leerzame middag, ook altijd supergezellig. Je ontmoet dan ook andere Advizo-kandidaten die werkzaam zijn bij andere opdrachtgevers. Altijd fijn om te kunnen sparren en te verbinden met gelijkgestemden!